[Staż] Staż wakacyjny w Software Mansion 2021

W tym roku po raz ósmy organizujemy w Software Mansion program stażów wakacyjnych i w związku z tym zapraszam Was do rekrutacji :slight_smile: .

O procesie rekrutacji przeczytacie tutaj: https://blog.swmansion.com/summer-2021-internship-at-software-mansion-71096461959b
Można też zarejestrować się tutaj (to trwa 30 sekund): https://jobs.swmansion.com/o/summer-internship/c/new

Wynagrodzenie:
Jest dla nas ważne, by otwarcie komunikować wynagrodzenie, które otrzymasz, jeżeli Cię przyjmiemy:
Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia: nie mniej niż 5000 zł brutto/mc.
Jeżeli byłeś już na podobnym stażu lub masz minimalne doświadczenie: minimum 6500 zł brutto.
Jeżeli posiadasz przynajmniej półtoraroczne doświadczenie w podobnej pracy, to minimum będzie to 8500 zł brutto (Umowa Zlecenia).

Terminy:
Rekrutację prowadzimy w sposób ciągły, a zgłoszenia przyjmujemy do 19 kwietnia. Szanse przyjęcia jednak rosną, jeżeli zgłosisz się wcześniej. Sam proces rekrutacji powinien zamknąć się w trzech tygodniach od rejestracji, ale więcej w artykule na medium.

O firmie:
Jesteśmy agencją programistyczną działającą już ponad 8 lat. Nasz zespół w momencie pisania tej wiadomości liczy nieco ponad 100 osób, w większości inżynierów. To, co nas wyróżnia, to to, że staramy się być pionierami – zarówno od strony projektów, które realizujemy (są to głównie startupy, ostatnio głównie z USA), ale też od strony technologii, których używamy. Dzięki temu, że jesteśmy odważni w używaniu nowych technologii, staliśmy się numerem jeden w React Native, ale też jesteśmy w forpoczcie Elixira.

Co robimy:

Start-upy
Projekty, które realizujemy, są bardzo różnorodne, ale większość z nich to startupy technologiczne. Tego typu projekty wiążą się z dużą dynamiką: najczęściej development planuje się tylko kilka tygodni naprzód, a do tego często zdarzają się poważne zmiany (tzw. pivoty). Dynamika ta ma wielką zaletę: zazwyczaj releasy robi się szybko, po kilku, kilkunastu tygodniach od rozpoczęcia projektu (czyli nie musimy czekać 2 lata na jego uruchomienie). Jednocześnie dzięki temu w startupach dominują najnowsze technologie i rzadko kiedy ma się do czynienia z tzw. legacy code.
Większość startupów, z którymi współpracujemy, jest z USA (głównie Nowy Jork oraz San Francisco) i są na bardzo różnych etapach rozwoju: od małych z fundingiem pre-seed (typowo 100-500 tys. USD), przez całkiem solidną ilość z fundingiem seedowym (typowo 1-5 mln. USD), aż do takich z większym fundingiem (kilka w okolicy 10-20 mln. USD, ostatnio coraz więcej 50 mln USD+, ale mamy w naszym portfolio także kilka jednorożców [1 mld USD+]).

Aplikacje mobilne
Aplikacje mobilne tworzymy przede wszystkim w React Native (chociaż są wyjątki!). Nasza historia z tą technologią zaczęła się bardzo wcześnie, ponieważ jeden z założycieli Software Mansion, Krzysiek, pracował w Facebooku i był jednym z głównych twórców React Native dla Androida. Dzięki temu nie tylko wcześnie zaczęliśmy tworzyć aplikacje w tej technologii, ale też od początku mieliśmy udział w jej rozwoju. Teraz jesteśmy współtwórcami Expo, mamy też na koncie kilka ważnych bibliotek w React Native (react-native-gesture-handler, react-native-reanimated, react-native-screens), ale też jesteśmy zaangażowani w rozwój samego Reacta Native (mamy status oficjalnego partnera, wraz z czterema innymi firmami, w tym Microsoft). Organizujemy też międzynarodową konferencję App.js (niestety w pandemii nam to nie idzie) oraz eventy online (workshopy i webinary).

Aplikacje webowe
Oprócz aplikacji mobilnych tworzymy oczywiście aplikacje webowe. Na frontendzie dominuje u nas React, ale w przypadku backendu używamy bardziej różnorodnych technologii. Aktualnie przede wszystkim jest to to Node.js, Ruby on Rails, Python i Elixir (kolejność losowa :slight_smile: ).

Przetwarzanie i streaming multimediów
Robimy też wiele projektów związanych ze streamingiem i przetwarzaniem multimediów. Jest to dziedzina bardzo odmienna od programowania aplikacji webowych oraz mobilnych. Przede wszystkim wymaga ona umiejętności programowania niskopoziomowego (w tym C/C++) oraz wiedzy na temat sieci oraz standardów i protokołów komunikacyjnych. Problemy, z którymi się mierzymy, bardzo często wymagają bardzo dużej ilości obliczeń na CPU albo GPU, co powoduje, że często trzeba postawić bardziej skomplikowaną infrastrukturę lub użyć nietypowego sprzętu.

Framework Membrane
Jest to framework do przetwarzania i streamingu audio i video oparty na języku Elixir (choć wewnątrz też jest dużo C). Framework ten zaczęliśmy tworzyć jakieś cztery lata temu, a około półtora roku temu zrealizowaliśmy pierwszy komercyjny projekt oparty na tym frameworku. Narzędzie to powstało na podstawie doświadczeń z oprogramowaniem open source, które już jest dostępne, ale miewa bardzo duże problemy (w szczególności takie jak GStreamer czy Janus WebRTC server).

Pozdrawiam,
Marcin, CEO

1 polubienie

Chcemy opowiedzieć więcej na temat staży oraz odpowiedzieć na Wasze pytania. W związku z tym organizujemy webinar!

Kiedy: 17 marca 2021, 17:00
Rejestracja: https://www.crowdcast.io/e/2cqqwazx

Zapraszam :slight_smile: