[Praktyki] Praktyki wakacyjne w Software Mansion 2018


(Cosmi) #1

Cześć,
Tym razem trochę wcześniej, ale uruchamiamy rekrutację na piąte praktyki wakacyjne w Software Mansion. W tym roku szukamy 6 do 8 osób.

Post na blogu na tę okazję: https://blog.swmansion.com/2018-summer-internships-at-software-mansion-c21569960090

W tym roku odpalamy następujące profile praktyk:

  • Full-Stack Engineer
  • React Native Mobile App Engineer
  • React Native Engineer with Expo
  • Media Engineer
  • DevOps/Scalability Engineer

Tutaj: http://swmansion.com/praktyki?tcs2018 znajduje się formularz rekrutacyjny i można w nim znaleźć więcej informacji.

Wynagrodzenie:
Orientacyjnie wygląda to tak:
Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia: 2800-3500 netto/mc (1-3 rok), 3200-4500 netto/mc (4, 5 rok).
Jeżeli masz już doświadczenie w pracy: 3500-5000 netto/mc.
Jeżeli jesteś wymiataczem, ale szukasz praktyk, ponieważ jeszcze studiujesz: 4500-6500 netto/mc.

Terminy:
Rekrutację prowadzimy w sposób ciągły — starając się rozpatrzyć każde zgłoszenie w przeciągu maks. 2 tygodni i zaprosić wybrane kandydatki/kandydatów. Po rozmowie możesz spodziewać się odpowiedzi w przeciągu 1–2 tygodni.
Ważne daty:

  • 14 lutego – 30 marca: przyjmowanie zgłoszeń
  • 21 lutego – 13 kwietnia: rozmowy kwalifikacyjne
  • jeżeli pozostaną miejsca, to około 16 kwietnia ogłosimy rekrutację uzupełniającą (w zeszłym roku nie zostały, więc polecam się zgłaszać wcześniej :slight_smile: )

O firmie:
Software Mansion jest agencją programistyczną (software housem) z korzeniami w branży startupowej, działającą od ponad 4 lat. W zespole jest około 40 osób, prawie wszyscy to programiści. Tak jak wiele agencji zajmujemy się implementacją aplikacji webowych i mobilnych, ale oprócz tego tworzymy także rozwiązania bardziej zaawansowane. Interesuje nas budowanie rzeczy stanowiących szczególne wyzwania techniczne, a najlepiej, jeżeli jeszcze nikt tego nie zrobił. M.in. ostatnio zaczęliśmy specjalizować się w przetwarzaniu i strumieniowaniu multimediów (m.in. rozwijamy własny produkt: RadioKit).

Technologie, których używamy:
– Bardzo często: React, React Native, Ruby on Rails, Elixir, Node.js
– Często: Java (Android jak i server-side), Kotlin, GStreamer
– Czasami: natywnie iOS, Vala, C/C++

Kilka przykładów tego, co robiliśmy, robimy lub będziemy robić, a są ciekawe z punktu widzenia programisty oraz wolno nam o nich mówić, wymieniam poniżej:

React Native – Krzysiek Magiera, jeden z założycieli Software Mansion, był jednym z głównych twórców React Native for Android (pracując przez kilkanaście miesięcy w Facebooku). To spowodowało, że bardzo szybko byliśmy w stanie rozpocząć prace nad pierwszymi aplikacjami w React Native, ale też wiąże się to z tym, że jesteśmy trochę zaangażowani w środowisko open-source’owe. Np. w tym momencie próbujemy uruchomić nowe przedsięwzięcie i stworzyć bardzo zaawansowany system do rozpoznawania gestów.

Expo (http://expo.io) – Expo to toolkit do Reacta Native, który dostarcza obszerny zbiór dobrej jakości API oraz różnego rodzaju narzędzia do budowania aplikacji – dzięki czemu budowanie aplikacji mobilnych staje się dużo łatwiejsze. Ostatnio Expo stało się pewnego rodzaju standardem w społeczności React Native. Z Expo współpracujemy od wiosny 2017 i stanowimy de facto część zespołu.
W tym roku planujemy zorganizować praktyki dla jednej albo dwóch osób we współpracy z Expo.

RadioKit (http://radiokit.org) – RadioKit to nasz produkt, a właściwie zestaw produktów – software’owych rozwiązań dla tradycyjnego radia FM. Baza zbudowana jest w oparciu o architekturę mikroserwisową stworzoną w Elixirze, UI jest w React, a oprócz tego jest dość dużo kodu niskopoziomowego do przetwarzania multimediów. Chcemy, żeby za pomocą software’u można było zrobić w radio to, co do tej pory realizowano dedykowanym hardwarem – a rzeczywiście w radio stosowane są bardzo archaiczne rozwiązania. Projekt obfituje w wyzwania związane z tym, że to system czasu rzeczywistego o wysokiej niezawodności, ale jest też dużo innych:
— Chcemy mieć jeden kod zarówno do aplikacji serwerowych, mobilnej jak i w dedykowanych urządzeniach. Wymaga to dość rozbudowanego build systemu, ale też pokonania różnych innych ograniczeń.
— Ostatnio postawiliśmy cały nadajnik FM (z wyjątkiem samego wzmacniacza analogowego i anteny) w postaci jednego komputera rackowego z samym software. Standardem są wciąż są urządzenia dedykowane za grube pieniądze.

Membrane – jest to nasz własny framework do przetwarzania i przesyłania multimediów – chcemy, żeby był w stanie zastąpić GStreamera. W tym momencie mamy pierwsze wdrożenia produkcyjne i mamy nadzieję rozwijać go dalej.

Oddshot (http://oddshot.tv) – zaimplementowaliśmy społecznościową platformę do dzielenia się krótkimi (40 sekund) klipami ze strumieni video na żywo. Oprócz tego, że stworzyliśmy aplikację webową (React + Relay), mobilną (React Native + Relay) oraz wtyczkę do Chrome i Firefoxa, to przede wszystkim postawiliśmy infrastrukturę, która jest w stanie utrzymać z tym związany ruch (ponad milion wyświetleń dziennie i 22 tysiące oglądających równolegle). Infrastruktura oparta jest o AWS i skaluje się adaptacyjnie – w zależności od zapotrzebowania uruchamiane są nowe instancje, właściwie bez ograniczeń. Niektóre formaty streamów nie są łatwe do „złapania” z poziomu przeglądarki, dlatego też stworzyliśmy Watchery – serwery, które oglądają popularne strumienie, żeby na żądanie zapisać fragment (BTW, synchronizacja między tym, co widzisz w przeglądarce, a tym, co widzi serwer niekoniecznie na tym samym kontynencie, nie jest trywialna). Oprócz tego stosujemy transkodowanie wideo za pomocą GPU oraz mamy rozproszone CDNy, żeby użytkownik mógł pobrać dane z możliwie zminimalizowanym opóźnieniem. Niestety na dzisiejszy dzień skończyło się finansowanie – a infrastruktura jest pierońsko droga, ale możliwe, że uda się projekt reanimować.

Odrabiamy (http://odrabiamy.pl) – to jeden z projektów, który zbudowaliśmy od początku do końca (dla klienta tym razem). Jest to o tyle ciekawy przypadek, że jest to konkurencja dla zadane.pl/brainly, przy czym zarabia :stuck_out_tongue: (+/- 60 tysięcy płacących użytkowników). Backend w Ruby on Rails + React, aplikacja w React Native.

Zgłoszenia na praktyki przyjmujemy przez formularz znajdujący się pod adresem: http://swmansion.com/praktyki?tcs2018. W razie pytań możecie pisać na praktyki@swmansion.com albo bezpośrednio do mnie: marcin@swmansion.com

Pozdrawiam,
Marcin